torsdag 14 november 2013

Fyra hästar i sträck


Lördag den 2/11 blev det en heldag i stallet där jag red alla fyra medryttarhästar. Jag började med ett kortare pass på Katitzie. Fick tyvärr inte riktigt till "känslan" med henne det passet. Sedan blev det ett pass på Linis. Linis kändes otroligt mjuk, följsam, spänstig och i en fin, stabil form så att jag svävade på moln hela ridpasset! När hon hade lossat i skritten och traven gav jag mig på en galoppfattning i höger varv, där hon varit "låst" i flera månader. Hon fattade rätt galopp på en gång, utan några krångligheter, och jag log konstant! Det märktes att N's arbete med Linis har gett resultat. Slutligen blev det ett ridpass på Oh Sally, efter att gårdsägarna fixat med lyset på ridbanan en stund. Mörkret hade hunnit falla och det var fuktigt och kyligt i luften. Jag lyckades inte riktigt få kontakt med Oh Sally denna gång. Hon stressade på en del och kändes obalanserad, men jag lyckades "sitta emot" bättre i traven och kände mig mer balanserad. Vi red i en ny sadel som passade min sits bättre. Avslutningsvis red jag ett kortare pass på Lovis och hon kändes ganska fin i formen! Vi övade bland annat på övergångar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar