söndag 19 maj 2013

Presentation av halvfodervärdshästen Tide


Tide är ett svenskt halvblod, född -97, som jag hade som halvfodervärdshäst i ett halvår under år 2009. Tide lärde mig otroligt mycket! Från att knappt kunna rida lätt på henne i traven (hon hade en mycket rörlig/studsig trav) och från att knappt ha kunnat galoppera en häst till att kunna rida henne barbacka i alla tre gångarter i någorlunda balans. Tide skötte jag om och red 3-4 ggr/v. Tack vare denna otroligt snälla och förlåtande häst (jag var ju i princip nybörjare och gjorde många misstag i ridningen vilket Tide hade överseende med) kunde jag ta igen många förlorade år av ridning och utvecklas i en snabbare takt! Tide hade gått debutant fälttävlan med sin ägare och var inte den mest lättridna hästen. När man gjorde fel så "dummade" sig aldrig Tide men hon visade det, genom att exempelvis stanna. Därför gick det inte att "fuska sig" till ridning, och detta tror jag att jag har haft mycket nytta av även idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar