söndag 19 maj 2013

Presentation av medryttarhästen Lovis


Lovis är ett fjordsto (D-ponny) född -97 som ägs av min kompis. Har ridit henne, utan bestämda dagar, sedan år 2012. Rider henne cirka en gång i veckan eller varannan vecka, på helgerna. Vi har inte riktigt hunnit lära känna varandra ordenligt och jag försöker fortfarande att hitta hennes knappar. Vi har nyligen anmält oss till vår lokala tävlingsdebut (och min lokala tävlingsdebut överlag) i dressyr, LC:1, den 15 juni i Karlskoga så nu hårdtränar vi inför det. Lovis rids vanligtvis i pelhambett och där har jag lyckats hitta formen på henne ganska bra men nu har vi börjat träna på tvådelat tränsbett. När Lovis rids på tränsbett kan hon upplevas stark att rida och ibland lägger hon tungan över bettet. Jag har en del träning kvar att göra, särskilt med min sits så att jag får en mer stabil bål, mage och rygg för att kunna hålla emot henne bättre. När det väl lossar och Lovis blir mjuk i kroppen så är hon däremot en otroligt trevlig häst att rida och jag ser verkligen fram emot när vi har hittat varandra ordentligt i ridningen! Vi har även provat att ta några skutt men satsar just nu på dressyren då ägaren är mer hoppinriktad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar